? ??????????????color chromatic? ????? ?? ???Rating: 3.3 (4 Ratings)??5 Grabs Today. 4630 Total Grabs. ???
???Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????Absolution? ????? ?? ???Rating: 4.3 (6 Ratings)??5 Grabs Today. 3481 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????????? ????Eas BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

Khamis, 29 Oktober 2009

Pengerusi PSS

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh dan Salam Sejahtera,
Tahun 2009 - Gagasan SMKDZMSR terus menumpukan kepada slogan " Satu Orang Satu Kegemilangan ". Setiap warga sekolah mesti membuktikan semua orang berupaya mencapai kecemerlangan . Kecemerlangan boleh dicapai dalam bidang kurikulum, ko-kurikulum, sahsiah dan pelbagai bidang . Ibu bapa dan masyarakat terus membantu dan menyokong untuk kecemerlangan sekolah .Pada tahun 2006 SMKDZMSR telah dinobatkan sebagai sekolah " Anugerah Perdana " Negeri Perak . Manakala tahun 2007 Pusat Sumber Sekolah memenangi Johan PSS ( Kategori Sekolah Bandar ) Negeri Perak dan Pn Jenny Ho - Guru Bahasa Inggeris menjadi Johan Inovasi - 2005,2006,2007 ( Sekolah Menengah ) Negeri Perak. Kita boleh buktikan .Pada tahun 2008 - kita melangkah lagi dengan mewujudkan pelbagai Pusat Kecemerlangan : Pusat Kecemerlangan Matematik, Pusat Kecemerlangan Sejarah, Pusat Kecemerlangan Geografi, Pusat Kecemerlangan Pengajian Sains Sukan, Pusat Kecemerlangan Bahasa Arab, Pusat Kecemerlangan Pengajian Pra-Universiti, Pusat Kecemerlangan Pengajian Sains. Pusat ini dikendalikan oleh Panatia masing-masing . Bilik-bilik khas disediakan untuk membangunkan pelbagai aktiviti Pengajaran dan Pembelajaran , Inovasi, Kelas Khas, Perbengkelan dan pelbagai aktiviti yang menjana minda murid SMKDZMSR.Pada tahun 2009 - penumpuan kepada kualiti dan kuatiti pencapaian Peperiksaan Awam. Ini selaras dengan penstruktur baru kadar guru 1: 1.7 . Ertinya berlaku pertambahan guru di semua tingkatan. Tambahan pula kehadiran ramai guru yang berkelulusan Sarjana, ramai yang telah Lulus PTK Tahap 4 dan Guru DG 52, DG 48, DG44 dan lain-lain kenaikan pangkat yang mendapat pengiktirafan daripada Kementerian Pelajaran Malaysia . SMKDZMSR mesti mencapai kualtiti yang sewajarnya. Adalah menjadi tugas utama Pengetua dan Pentadbir mengupayakan kelulusan dan kelayakan guru yang dimaksudkan .Sejarah sekolah ini telah membuktikan kecemerlangan dalam segala aspek . Kita bersyukur ke hadrat llahi di atas segala kejayaan yang telah dicapai setakat ini. Namun demikian, kita harus berusaha dengan lebih giat lagi untuk meningkatkannya di samping menyedari hakikat bahawa "tiada sempadan untuk mencapai kecemerlangan. dan kejayaan itu buka datang secara kebetulan tetapi mestilah melalui usaha ." Dalam konteks ini kita hendaklah mempunyai hala tuju dan objektif yang jelas supaya dapatlah kita mengatur strategi-strategi yang berkesan untuk mencapainya.Sekolah Menengah Kebangsaan Dato' Zulkifli Muhammad juga adalah sebuah sekolah yang mempunyai tradisi " etos " tersendiri dan kemudahan yang kondusif yang dapat membentuk peribadi seseorang murid sebaik-baiknya. Pergunakanlah segala kemudahan yang tersedia, bekerja kuat, perkuatkan kerja berpasukan, pereratkan perhubungan guru - murid -ibu bapa dan masyarakat.
English as part of our academic heritage challenge.
Although Bahasa Melayu is our national language , SMKDZM has always stressed on the importance of English as well. Being a premier school, English is also part of our heritage. The school has produced many excellent students who are now working or residing in Russia, United States of America and United Kingdom. These Riverians ( 1962-1975) are proficient in English and this has helped them to excel in their respective fields of expertise. We continue to urge and challenge students to pick up English as a language of knowledge in SMKDZM.
ICT in SMKDZM
Students are able to require knowledge through books as well as through the Internet. At the moment, we have 14 location in schools whereby students and teachers can access the Internet. Although the school is still without a computer lab, plans are on the way to build one by 2008. It is our vision that students would achieve 100% computer literacy by then. By 2008, we hope to produce IT as an elective subject in the SPM examination. We hope to produce students who are web designer, software programmers ,animators and computer engineers. It is also our desire to link up with other schools in Malaysia as well as other countries.
We also encourage donors to help us build a language lab in the future.
Bersama SMKDZM Maju Cemerlang Terus Gemilang.

0 ulasan: